Tips voor een soepele voorbereiding van de verhuizing

Inhoud

Voordat je aan een verhuizing begint, moet je over veel nadenken en een goede planning maken. Van een verhuisbedrijf inschakelen in Tilburg tot opruimen en inpakken: zonder goede planning kan de verhuizing heel stressvol zijn. Daarom volgen hier enkele tips hoe je de verhuizing goed kunt organiseren.

Wacht niet te lang met het inschakelen van een verhuisbedrijf

Er zijn maar weinig mensen die erin slagen om de verhuizing volledig zelfstandig te doen. Of er moet een verhuisbedrijf ingeschakeld worden, zoals Bravo Verhuizingen, of er moet een verhuiswagen gehuurd worden. Het inhuren van een verhuisbedrijf is doorgaans iets duurder, maar aan de andere kant zijn zij professionals die het gewend zijn om zware spullen te sjouwen en weten ze hoe ze de verhuiswagen het beste kunnen indelen, waardoor de verhuizing vaak soepeler en sneller gaat.

Stel een budget op

Een verhuizing kost geld, en om binnen de gestelde grenzen te blijven, moet er een budget opgesteld worden. Zelf verhuizen is de goedkoopste optie, maar ook de meest ingewikkelde. Als de verhuizing niet zo omvangrijk is, is het goed als je zelf of met hulp van vrienden of familie kunt verhuizen. Als je verhuist vanuit een grotere woning, of als je met het hele gezin verhuist, kan het de moeite waard zijn om de hulp van een verhuisbedrijf in te schakelen. Als je geen gebruik maakt van een verhuisbedrijf, vergelijk dan de verschillende verhuiswagens, en wat het kost om die te huren. Houd er rekening mee dat je per kamer een capaciteit nodig hebt van tien kubieke meter. Een woning met één kamer en een keuken heeft dus een verhuiswagen nodig met een inpakruimte van zo’n vijftien à twintig kuub, als je niet meerdere rondes wilt maken. Wil je je vrienden die je helpen verhuizen wat geld toestoppen als dank? Zet er een bedrag voor opzij. Houd ook een budget aan voor zaken als karton, inpakpapier en meer.

Het inpakken

Voordat je gaat inpakken, kun je goed van deze gelegenheid gebruikmaken om spullen op te ruimen die je niet meer gebruikt. Dan hoef je minder in te pakken, en bespaar je tijd en energie. Begin op tijd met schoonmaken van het oude huis: begin op zolder of in de kelder, en ga dan kamer voor kamer te werk. Zorg voor inpakmateriaal: verhuisdozen in verschillende maten, noppenfolie, inpakpapier, rollen plakband en markeerstiften zijn een must. Het is normaal dat je meer dozen nodig hebt dan je aanvankelijk dacht, dus bezuinig niet op het aantal. Pak een doos in met alle spullen die je meteen nodig hebt als je gaat wonen, zoals toiletartikelen, handdoeken en basis keukengerei. Label deze doos duidelijk, en plaats hem zo in de nieuwe woning dat hij snel terug te vinden is. Bescherm breekbare spullen zoals glaswerk en porselein. Ook elektronica moet afzonderlijk worden verpakt in dozen met voldoende verpakkingsmateriaal, zoals noppenfolie of pakpapier. Heb je geen zin om dit allemaal zelf te doen? Schakel dan een verhuisbedrijf in!

Facebook
Twitter
LinkedIn